About Me

My Photo
MummyBayuWildan
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
"always be a good wife to my loving husband, a perfect mom to my son,a wonderful daughter to mama bapak, a perfect menantu to mak abah, an adorable sister to my adik2 n also a lovely mummy to ming n okiey" :) seorang yang simple dan suka berkawan. murah senyuman dan tak sombong..tak baik tau sombong2 riak, bukan ada faedah pun. buat orang meluat adalah :)
View my complete profile

Total Pageviews

Tuesday 7 June 2011

-Nur Kasih-

Setelah hampir sebulan tayangan, sabtu lepas barulah berkesempatan tengok rentetan kisah cinta ADAM-NUR-AIDIL sbb tayangan asik full house ja! Encik suami yg beli tiket online, nak ajak tengok sempena anniversary ktorang..(ala2 romentik gitew uolss)..hahaha.. Mulanya aku x brapa xcited pon nak tgk sbb review peminat ttg crita ni mcm suam2 kuku ja.. biasala, bila olah drama ke filem mesti olahan x sama.. aku siap dah bayangkan, ni mesti akan sebijik atau "bahasa kasarnya"copy paste crita ayat2 cinta @ filem2 cinta islamik yg indonesia slalu wat...

15 minit pertama, aku dapat rsakan originality plot crita ni yg pada aku fresh dan x klise mcm crita2 yg aku bayangkan tadi..Ada beberapa babak yg berjaya mencuit emosi aku sampai sedar2 ja, ayaq mata dah meleleh kat pipi.. Bila tengok Nur Kasih versi filem ni, membuat aku terpikir ttg keutuhan hubungan kasih sayang antara manusia..Kasih sayang tu universal, x perlukan duit utk kita miliki dan berkongsi..tapi dalam masayarakat kita yg makin moden dari pandangan mata kasar skrang, kasih sayang sesama manusia seolah-olah dah di gadai..Sedangkan hidup kita yg sesungguhnya maha singkat di dunia ni, mengapa kita seperti menolak jauh2 nikmat berkasih sayang yg Allah kurniakan pada kita walhal kasih sayang itu umpama baja yg menyuburkan hati dan jiwa sihat...

Adalah amat membahagiakan bagi seorang insan yg berjaya hidup dikelilingi dengan kasih sayang dari orang2 yang menyayangi dan berkongsi kasih sayang itu dgn org2 yg dikasihinya...

..orang kaya sebenar ialah orang yang dapat memiliki kasih sayang sedangkan orang yang tidak dapat memiliki kasih sayang walau punya segunung emas adalah orang yang papa...

moral of my entry, kalau ada masa dan kelapangan pergilah menonton Nur KAsih di pawagam... bukan saja2 aku nak tolong promote ke apa, cuma pada aku crita ni mampu memberikan pandangan yg lebih dalam ttg erti kasih sayang dan semoga kita lebih menghargai setiap hubungan yg kita jalin atas dasar kasih sayang itu sendiri agar kita mampu menjadi manusia yg syukur nikmat yg dikurniakan Allah.... daaaaaaa ;)

0 comments:

swEEteST EnTRy

Powered By Blogger

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Followers

Powered by Blogger.