About Me

My Photo
MummyBayuWildan
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
"always be a good wife to my loving husband, a perfect mom to my son,a wonderful daughter to mama bapak, a perfect menantu to mak abah, an adorable sister to my adik2 n also a lovely mummy to ming n okiey" :) seorang yang simple dan suka berkawan. murah senyuman dan tak sombong..tak baik tau sombong2 riak, bukan ada faedah pun. buat orang meluat adalah :)
View my complete profile

Total Pageviews

Thursday 2 June 2011

mY swEeT heARt "ming"

Entry kali ni aku nak becerita ttg buah hati kesayangan aku dan suami, "ming"... kucing kesayangan kami yg comel, nakal dan cerdik.. nama panggilan manja kat umah aku panggil dia kakak ming.. dialah buah hati yg menceriakan hidup kami sejak Allah memberikan takdir untuk kami bertemu dgn ming..almaklumla, kami blum ada rezki timang baby...sblum jumpa ming, rumah tu sunyi ja.. umah 21/2 storey tapi 2 org ja yg duduk.. bosan dan suram ja..sbb tu aku asik nak bejalan ja (alasan kukuh tiap kali nak ajak encik suami bersosial kat mall) hahaha...tpi serius, bila dah kawen tpi blum ada anak hidup memg rsa kekurangan... ditakdirkan Allah pada satu petang sedang aku tgh syok layan Kimora Lee Simmons pnya show, tiba2 suamiku yg sedang ada di dapur terdengar suara anak kucing yg sayup2 ja dari blakang rumah.. apalagi, dengan pantas dia pon mencari kunci pintu dan grill blakang.. dekat 10 minit suamiku mencari dari mana datang bunyi anak kucing yg makin lemah tu..rupa-rupanya datang dari dalam lubang air kat blakang umah.. 1st time suamiku membawa masuk ming ke dalam rumah dan menunjukkannya pada ku, itulah saat pertama kali aku jatuh cinta dengan ming... mata dia yg kuyu, badan yg terketar-ketar, suara yg makin lemah buat aku trus mengangkat dan memeluknya.. hanya Allah ja yg tau perasaan aku waktu tu.. rasa sebak nak nangis bila tgk dan peluk dia..xtau kenapa, susah nak terangkan.. semacam perasaan sayang lak bila tgk ming yg kecik masa tu umur dia dalam sebulan... Trus aku cakap kat suamiku, "kita bela la anak kucing ni bang".. suamiku mula2nya mcm xpecaya sbb dia tau isteri dia ni memg xbrapa nak suka bela binatang...tapi memg btol pun, aku memg xbrapa minat nak bela2 binatang apalagi kucing..kesian suamiku, banyak kali dia penah cakap tringin nak bela kucing tpi tepaksa lupakan niat dia tu sbb dia tau aku x minat... tpi bila aku cakap nak bela ming, terus dia senyum..nampak sgt muka dia happy..(cian suamiku).. dan nama ming tu aku yg pilih..tekenan dgn anak sulung kimora ming yg sweet..sejak tu, bermulalah catatan perjalanan hidup kami bersama "ming".. sejak kecik smp skung ni dah besar sket, mcm2 kenangan yg manis ming bawak dalam hidup kami berdua.. Sesungguhnya Allah telah memberi anugerah yg indah untuk kami kongsi dengan kehadiran ming walaupon dia hanyalah seekor anak kucing.. sesungguhnya aku amat menyayangi ming seperti aku menyayangi anak sendiri.. Ikhlas dan sesungguhnya hanya Allah yg tau... Dari sehari ke sehari, macam2 ragam dan prangai ming yg menceriakan dunia kami... we luv u so much kakak ming ;)
(ni lah si comel ming masa mula2 kami jumpa)

(si comel ming)

(gaya tido si comel ming)

(kakak ming memg fotogediks)

ni antara koleksi gambar ming yg aku sayang.. masa ni dia kecik lagi.. ada banyak lagi gambar dia yg aku simpan..insyaallah, nti kita share lagi dalam entry selanjutnya..daaaa.... ;)

0 comments:

swEEteST EnTRy

Powered By Blogger

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Followers

Powered by Blogger.